torsdag 5. februar 2015

Betennelse i musklaturen

I flere måneder nå har jeg hatt ekstremt vondt i magen under ribbeinet på høyre side. Det har vært helt grusomt, og da jeg oppsøkte lege i begynnelsen av plagene mine, visste hun ikke helt hva det kunne være og ba meg komme tilbake om det ikke gikk over. Nå har jeg fått en ny lege, og dette var mannen jeg oppsøkte i dag. Jeg fikk beskjed om at jeg mest sannsynelig har hatt en strekk i musklen som ligger under ribbeinet på høyre side, og at dette har utartet seg til en betennelse. Ikke rart det gjør vondt der da! Jeg trodde jo at det var noe feil med organer eller lignende, men da hadde det visst ikke vært vondt der, med tanke på at ca alt er plassert på venstre side. Vel endelig har jeg fått noe mot det, og jeg går nå på ibux 400mg tre ganger daglig i en uke. Hvis noen skulle oppdage slike plager, ville jeg anbefalt å sjekke det ut med legen med en gang. For dette har nå plaget meg i flere måneder hver eneste dag. Får håpe ibuxen får dempet ned betennelsen^^

Slik ser altså kroppen ut, og som dere ser er det ganske tomt der jeg har vondt. Bare masse muskler (som ikke synes på bilde).^^


Om noen skulle hatt samme plager med av og på stikkene kniver inn nedenfor ribbeinet og krampefølelser, håper jeg dere fikk en liten pekepinn på  hva det kan komme av. Men husk at det kan også være blindtarmen hvis det er høyre side, og det kan også være noe feil med organene om det er venstre side. Så ikke nøl med å oppsøke lege hvis du har smerter over lengre tid.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du ville kommentere på bloggen min!