onsdag 20. august 2014

Noen som er på utkikk etter en katt?

Igår våknet jeg av at øynene mine var litt kløete og hovne på øyelokkene. Jeg tok på sminke, og prøvde å late som ingenting. Da jeg kom på skolen, tror jeg det ble litt borte og jeg merket ikke mer til det. Derimot da jeg kom hjem, begynte det på igjen. I dag tidlig våknet jeg at jeg ikke klarte å se noe! Det var virkelig grusomt, og jeg så/ser ut som en oppbanket kineser... Ikke et pent syn kan man si... Jeg dro derfor rett til legen, og fikk beskjed om at det var en allergisk reaksjon på noe. Etter litt betenkningstid fant jeg ut at det er den fantastike snille pusen min som jeg ikke tåler! Det er virkelig helt grusomt å tenke på at jeg nå er nødt til å gi han bort. Jeg har hatt han i 4, nesten 5 år og jeg kan med hånden på hjertet si at det er den mest snilleste, godeste pusen jeg noen gang har vært borti!

Er jeg hjemme alene, legger han seg ved siden av meg på soffaen. Spiser jeg middag, hopper han som regel opp på stolen ved siden av for å vise at han passer på meg. Han legger seg ofte i sengen min ved beina mine om jeg er alene hjemme. Han pleier som regel ligge på sin faste plass på stolen, om mamma er her. Han blir aldri lei av kos, og man kan lett fjerne skaumann/flått på han uten at han blir irritert. Han er også veldig søt, og kan stryke poten sin på kinnet ditt om du koser med han. Eller om han vil prøve å vekke deg, fordi han skal ut på do. Veldig fin måte å bli vekt på synes jeg^^ I tillegg til alt dette, er han virkelig en skikkelig jaktkatt når han er ute. Han fanger både mus, fugl, vonn/jordrotter, ekorn og rotter. Men derimot med mennesker er han bare herlig!
Han liker ikke så godt bilturer, men om det bare er en halvtime unna så går det som regel bra. :)


Info om katten:

Navn: Pius (Etter den hvite paven Pius i Roma)
Alder: Blir 5år 10.november
Dovaner: Både opplært til å gå ute og på kattedo.
Mat: Siden han er kastrert pleier han å få en halv boks med våtmat til frokost. Vi kjøper frist price, som koster kun mellom 2.90-4.90kr per boks. Han spiser vanlig tørrmat for steriliserte katter, og regulerer selv hvor mye han spiser. Våtmaten gjør at han ikke skal få nyrestein osv, siden kastrerte katter har større sjanse for å få dette. Er også mulig å ta litt vann på tørrmaten, det vil gi samme effekt (vet ikke om han liker det, uprøvd). Han liker også frukt som banan, jordbær og druer.
Rase: Halvt abyssiner(mor) og (far)ukjent rase. Mange kjennetegn på personligheten til en abyssiner.
Farge: Hvit, men med både god hørsel og ingen tegn på blindhet. Han ble født med en stor svart flekk på hodet da han var liten, men denne flekken har gått bort gjennom årene.
Øyefarge: Grønn.
Annet: Han er en kastrert hankatt, og han er merket med chip. Han er vandt med en liten hund som er av rasen King Charles Cavalier. De er gode venner, men med hunder som bjeffer mye blir han fort redd.
Vaksinering: Han har fulgt alle vaksinasjoner på Din dyreklinikk i Sandefjord. Papirer kan dere få, om ønskelig.
Grunnet omplassering: Allergi.

Fordel med ompasseringskatt: Voksen renslig katt, som følger med gode opplysninger om katten.

Hvorfor velge denne katten?: Han er en særdeles kjærlig og morsom pus. Du kan både kose og leke med han, og han liker både å ligge i sengen, på fanget, men også alene. Han er en trygg og god katt, som er veldig familevennelig, og kan passe greit sammen med barn. Han har aldri skadet noen med vilje, men man må huske på at han er en katt og derfor være snill mot han.



Haha her satt jeg og tekstet med noen på mobilen, så plutselig la han hele armen sin over xD




Om du kjenner noen som har lyst til å gi en katt et nytt hjem, si ifra! Du kan enten legge igjen en kommentar på bloggen, eller du kan sende en mail til meg på fridagaune@gmail.com.


2 kommentarer:

  1. Kan du ikke ta allergimedisiner og prøve å ikke ha katten veldig oppå deg? Det funket for meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Siden jeg er såpass allergisk som jeg er, så tror jeg ikke at det kommer til å funke. Har tatt en veldig sterk allergimedisin jeg fikk på resept av legen, men har bare hjulpet litt. Har jo lyst til å beholde han med alt mitt hjerte, men i mitt tilfelle så tror jeg faktisk ikke jeg kan :/

      Slett

Takk for at du ville kommentere på bloggen min!