torsdag 24. oktober 2013

Hjemme alene middag, inspirtert av annijor!

Ja som du ser i overskriften har jeg vært hjemme alene fordi mamma måtte jobbe. Etter skolen i dag var jeg faktisk på en fotpleie time! Sååå myke føttene mine er nå, og ny pedikyr! (Føler meg smålig bortskjemt...) hihi^^
Fikk min søte søster og mannen hennes til å kjøre meg, og fikk mamma til å hente meg, for så å dra tilbake på jobb^^

Må også dele den fantastiske nyheten om at jeg fikk 5+ på fremføringen om romersk mytologi! Herregud å glad jeg ble! Men nå over til dagens tema igjen.

Når jeg kom hjem lagde jeg meg middag inspirert av annijor, hun hadde nemmelig laget kyllingsalat med fullkornspasta og nachochips! Jeg hadde en kylling filet igjen fra middagen igår, og litt nachochips fra sist vi hadde tako, så da ble jeg jammen litt inspirert av dette innlegget her^^

Det jeg brukte var:
1 kylling filet
nachochips
mais
fullkornspasta
ost
og litt lett creme fraiche som tilbehør/dipp.

Slik gjorde jeg:
Jeg begynte med å sette ovnen på 200 grader. Så kokte jeg fullkornspasta. Mens den stod å gjorde seg ferdig, la jeg nacochips i bånn av en liten form, puttet deretter opp i kylling som jeg hadde skjært opp i små biter, så kom maisen opp i, og når pastan var ferdig la jeg den på toppen med litt osteskiver, og rett inn i ovnen gikk forma. Jeg hadde den i ovnen i ca 20 min, men fant ut at jeg egentlig burde hatt den inni litt til fordi maten var ikke helt varm... Eller den var over lunka, men jeg liker best når den er skikkelig god og varm^^ Tror det varierer veldig fra ovn til ovn på hvor lenge den burde stå, så bare å teste det ut selv.

1. På med ovnen på 200 grader.
2. Opp i forma med det

3.Inn i ovnen

4.Ut av ovnen

5.Ferdig!

6.Og over på tallerknen!


yummy!

Så hva synes du om min kjappe og lettvinte middag? Ble nok litt for mye til en person, jeg spiste litt over halve forma, men da får jeg prøve å lage litt mindre til neste gang.
Andre middagstips for deg som er alene hjemme, kan for eksempel være tortilla pizza? Super godt og enkelt! Kanskje neste hjemme alene middag blir det? 

Ha en fin kveld videre <3





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du ville kommentere på bloggen min!